CRO Specialist – zzp

Introductie

Voor een financiële dienstverlener zijn we op zoek naar een ervaren CRO Specialist. In deze rol word je onderdeel van het E-commerce & Engagement team, een dynamische omgeving waar de focus ligt op het verbeteren van de digitale klantervaring. De uitdaging ligt in het continu optimaliseren van online pagina’s, funnels en customer journeys om ervoor te zorgen dat klanten moeiteloos hun weg vinden in de digitale omgeving.

Functie

De CRO Specialist is verantwoordelijk voor de optimalisatie van online pagina’s, formulieren, (campagne)funnels en customer journeys. Door het analyseren van zowel kwantitatieve als kwalitatieve data, worden pijnpunten geïdentificeerd en kansen voor verbetering ontdekt. Deze inzichten worden vertaald naar hypotheses die vervolgens worden getest met verschillende methodieken. De winnende varianten worden geïmplementeerd en er wordt een continuous improvement roadmap ontwikkeld om de belangrijkste klantreizen te blijven optimaliseren.

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Optimaliseren van online pagina’s, formulieren, funnels en customer journeys.
  • Analyseren van kwantitatieve data (GA4, speechanalytics) en kwalitatieve data (Usabilla, klanttevredenheidsonderzoeken) om klantinzichten te verkrijgen.
  • Vertalen van data en inzichten naar hypotheses voor conversieverbetering.
  • Valideren van hypotheses door middel van A/B testen en andere testmethodieken.
  • Implementeren van winnende varianten en ontwikkelen van een continuous improvement roadmap.
  • Adviseren over de offline customer journey om de totale klantbeleving te verbeteren.

Competenties

  • Ervaring in een commerciële digitale setting, bij voorkeur in een multi-channel omgeving.
  • Aantoonbare ervaring in online en mobile marketing met specialisatie in Conversie Optimalisatie.
  • Datagedreven, met de capaciteit om complexe data te analyseren en te vertalen naar concrete optimalisatiekansen.
  • Ervaring met webanalytics en diverse onderzoeksmethodes, zoals usability onderzoek en online surveys.
  • Bewezen expertise in funnel optimalisatie, A/B testen, multivariatie testen en bijbehorende tools.
  • Sterke overtuigingskracht en de capaciteit om anderen in beweging te krijgen binnen een complexe organisatie.
  • Uitstekend in het onderscheiden van hoofd- en bijzaken, met een focus op concrete resultaten.
  • Goede planningsvaardigheden en het vermogen om samen te werken met verschillende disciplines.

Sollicitatie

Ben jij degene die wij zoeken? Ben jij per september beschikbaar? Neem dan contact op met Flo van der Horn

📧 flo.vanderhorn@digitallstars.nl
📱 06 10 59 56 23

Startdatum: per september 2024
Aantal uren:  32 – 36  uur per week
Locatie: Amsterdam

 

Flo van der Horn van den Bos 06 10 59 56 23
Search button

Verbeterde leesbaarheid

Hoog contrast

Annuleren
Opslaan