Data Analist – zzp

Introductie

Als Data Analist is het aan jou om de website naar een hoger niveau te tillen en daarmee de basis te leggen voor een data-gedreven marketingstrategie. Je analyseert sell-out gegevens, evalueert gestelde doelen en stelt verbeteringen voor. Je analyseert customer behavior, productcategorieën en gevoerde campagnes om huidige segmentatiestrategieën te versterken. Je stelt strategische rapportages op en beheert dashboards om het data-driven denken binnen de organisatie te bevorderen. Je legt de basis voor attribution modelling en cloud setup voor marketingdata.
 

Functie

Samen met het team ontwikkel je campagne analyse frameworks en vorm je de datastrategie voor de toekomst. Je speelt een rol in het bepalen van jaarlijkse campagnes met een focus op online activatie. Je rapporteert en analyseert digitale marketinginspanningen, en evalueert de software-infrastructuur en partners op toekomstbestendigheid. Daarnaast werk je aan dynamische pricing vanuit een margegericht perspectief. Je beheert dataflows en waarborgt de continuïteit, vooral in een omgeving waar data uit verschillende bronnen samenkomen, zoals Excel en PowerBI. Je bent bekwaam in PowerBI en data cleaning, en kunt snel navigeren in een basisomgeving om waardevolle inzichten te verkrijgen. Daarnaast ben je proactief en gewend om kritisch te denken over de echte waarde van de data en ben je in staat om voorstellen te doen voor verbeteringen.

Je hebt ervaring met het analyseren van omzetgegevens en het inrichten van dashboards, waarbij je nauwlettend toeziet op de nauwkeurigheid en actualiteit van de data. Je kunt zowel vanuit e-commerce als vanuit de winkels data interpreteren en vertalen naar bruikbare inzichten voor het marketingteam. Proactiviteit en de bereidheid om te groeien en te leren essentieel voor succes in deze rol. Ben jij een echte “data-expert” die gedijt in een omgeving waarin niet alles vastligt en waar ruimte is voor innovatie en groei? En ben je bekwaam met PowerBI en data cleaning? Dan zoeken wij jou!
 

Functie-eisen

  • Analyseren van sell-out gegevens en evalueren van gestelde doelen;
  • Versterken van segmentatiestrategieën door analyse van klantgedrag en campagnes;
  • Opstellen van strategische rapportages en beheren van dashboards voor data-driven besluitvorming;
  • Goede beheersing van Excel (harde eis), Adobe / Google Analytics;
  • Je hebt ervaring met dashboardingtools als PowerBI, Looker, Tableau;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je hebt een ‘hands on mentaliteit’;
  • Je bent analytisch en cijfermatig ingesteld;
  • Rapporteren en analyseren van digitale marketinginspanningen;
  • Proactief en zelfstandig kunnen werken.

Aantal uren: 32 tot 36 uur per week

Locatie: Noord-Holland

Hybride werken, eenmaal per week op kantoor
 

Sollicitatie

Wil je solliciteren of heb je vragen over de functie? Neem dan contact op met Mitch Westen
📧 mitch.westen@digitallstars.nl
📱 06 30 50 62 85

Mitch Westen
Mitch Westen
Search button

Verbeterde leesbaarheid

Hoog contrast

Annuleren
Opslaan

PFS en Digitallstars gaan samen verder als Digitallstars