Junior Persoonlijk Zaakbehandelaar – vaste baan

Introductie

Ga jij aan de slag om huishoudens te ondersteunen bij het herstelproces van hun kinderopvangtoeslagen? Kom dan als Junior Persoonlijk Zaakbehandelaar bij de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen werken.

Organisatie

De afdeling toeslagen heeft de opgave om jaarlijks voor meer dan vijf miljoen huishoudens meer dan zeven miljoen toeslagen rechtmatig, tijdig en juist toe te kennen en uit te keren. De afgelopen jaren is heel helder geworden dat er grote problemen zijn ontstaan bij de toeslagen voor de kinderopvang. Hierdoor zijn veel ouders getroffen. De komende jaren staan in het teken van het herstellen van het geschonden vertrouwen en het herstellen en mogelijk compenseren van gedupeerden die getroffen zijn. Het beoordelen, herstellen en compenseren wordt uitgevoerd door de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT), die hiervoor speciaal is ingericht.

De afdeling Herstel is onderdeel van het primaire proces en heeft als doel om ouders met zorg en aandacht te begeleiden bij het herstelproces; dit is van intakegesprek tot de beschikking en betaling. De afdeling Herstel bestaat uit 14 Herstelteams die locatiegericht zijn ingedeeld. Elk team bestaat uit Persoonlijk zaakbehandelaren (PZB-ers); ondersteuners waarbij de grootte van de teams per locatie varieert.

Functie

Als Junior Persoonlijk Zaakbehandelaar (PZB-er) Toeslagen ondersteun je ouders die zijn getroffen door problemen met kinderopvangtoeslagen. Je bent het aanspreekpunt voor ouders, begeleidt hen door het gehele herstelproces en biedt een luisterend oor. Je verifieert de gegevens, legt berekeningen uit en geeft toelichting op het behandelproces. Eventueel breng je ouders in contact met gemeenten voor aanvullende hulp. Wat ga je zoal doen:

  • Proactieve begeleiding van ouders en gemachtigden door het behandelproces heen.
  • Uitvoeren van intakegesprekken en bieden van een luisterend oor.
  • Geven van toelichting op het gehele herstelproces en het uitleggen van berekeningen.
  • Voeren van gesprekken met gemachtigden indien van toepassing.
  • In contact brengen van ouders met gemeenten voor aanvullende hulp of ondersteuning.
  • Bijhouden van benodigde kennis en ervaring om tot een goed resultaat te komen

Functie-eisen

  • Aantoonbaar minimaal HBO/WO werk- en denkniveau.
  • 0 – 3 jaar relevante werkervaring in vergelijkbare functies.
  • Ervaring met verschillende gesprekstechnieken waarbij weerstand en emoties een belangrijk onderdeel zijn.
  • Kennis en/of ervaring met de Algemene Wet Bestuursrecht (AWB). Juridische kennis is vereist vanwege de noodzaak om te voldoen aan specifieke wettelijke vereisten en regelgeving.

Aanbod

  • Een goed salaris tussen de € 3.250 – € 4.000 o.b.v. 40 uur met goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Je gaat aan de slag bij een maatschappelijke organisatie waar veel uitdagingen voor het oprapen liggen.
  • Je krijgt de kans een netwerk met waardevolle samenwerkingspartners op te bouwen.
  • De mogelijkheid om in dienst te treden bij de opdrachtgever óf te werken bij andere opdrachtgevers.

Sollicitatie

Solliciteer via onderstaand formulier en wij nemen contact met je op! Heb je nog vragen over de functie? Neem dan contact op met op met Afke van den Tweel.

Start: 15 oktober 2024
Regio: Utrecht
Uren: 32 – 36 uur

Afke van den Tweel 06 23 78 33 66
Search button

Verbeterde leesbaarheid

Hoog contrast

Annuleren
Opslaan