Strategisch Adviseur Informatiebeheer en Recordmanagement – zzp

Introductie

Als Strategisch Adviseur Informatiebeheer en Recordmanagement vervul je een cruciale rol als verbindende schakel tussen tactisch en strategisch niveau binnen deze gemeente in Gelderland. Je bent de spil in de samenwerking met proceseigenaren, ICT adviseurs en applicatiebeheerders. Jouw taak is om actief bij te dragen aan de ontwikkeling van beleid op het gebied van informatie- en recordmanagement, waarbij je wetgeving vertaalt naar praktisch uitvoerbare kaders en beleid voor deze gemeente.

Functie

Je ontwikkelt een toekomstgerichte visie op informatiebeheer op strategisch niveau en zorgt dat deze visie wordt gerealiseerd. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het organiseren en verbeteren van informatiebeheer, waarbij je invulling geeft aan het strategische beleid en kwaliteitsmanagement voor informatie- en recordmanagement van de gemeente.

  • Adviseren over beheervraagstukken op het gebied van informatiehuishouding.
  • Analyseren van problemen, signaleren van risico’s en kansen en doen van verbetervoorstellen.
  • Ontwikkelen van een educatief programma voor professionalisering op het gebied van informatie- en recordmanagement.
  • Implementeren van beleids- en beheersinstrumenten ter optimalisering van organisatiesturing en bedrijfsvoering.
  • Vertalen van relevante ontwikkelingen en wetgeving naar beleidsvoorstellen en uitvoering.
  • Zorgdragen voor de doorontwikkeling van het recordmanagement.
  • Coördineren van de inhoudelijke werkzaamheden van de recordmanagers en inhoudelijke aan- en bijsturing.
  • Inrichten en uitvoeren van het kwaliteitssysteem informatiebeheer.
  • Deelnemen aan projecten en organisatie brede programma’s, waaronder het programma Wet open overheid.
  • Inrichten van een beheeromgeving voor duurzaam toegankelijk en geordend bewaren van informatie.

Functie-eisen

  • Een relevante opleiding op HBO/WO niveau, bijvoorbeeld Informatiemanagement of Archivistiek.
  • Ruime ervaring met informatie- en recordmanagement binnen een complexe organisatie.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en een hands-on mentaliteit.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder de Archiefwet.
  • Ervaring met projectmanagement en veranderprocessen is een pré.

Sollicitatie

Wil je solliciteren of heb je vragen over de functie? Neem dan contact op met Afke van den Tweel.

📧 afke.vandentweel@digitallstars.nl
📱 06 23 78 33 66

Afke van den Tweel 06 23 78 33 66
Search button

Verbeterde leesbaarheid

Hoog contrast

Annuleren
Opslaan